Wednesday, June 1, 2011

Naik Naik Naik !


bismillahirrahmanirrahim .


ok , hari ini satu jun , hari ini jugak entry pertama aku untuk bulan jun akan keluar , jadi cerita panas apa yang tengah panas sekarang ni ? aku rasa kalau aku cerita pun korang mesti dah tau kann . yaa , elektrik naik start hari ini !

hmm , tadi kat sekolah cikgu tak habis habis cakap jimatkan elektrik , adoii , aku pelik laa , elektrik naik baru nak kena jimat ke ? kalau macam tu , aku setuju lah kerajaan naikkan elektrik nih , tak punn naik kan jugak barang barang lain , sebab nanti mesti mak , bapak , cikgu , pakcik , makcik , nenek , atok dan semuanya suruh berjimat !

aku cuba try imagine juga bila lain lain keperluan asas naik = ='

charge internet naik 100% = hanya orang kaya yang boleh update blog setiap hari .
maggi naik 100% jugak = ramai la perempuan tak kahwin , banyak laki mati kebulur waktu bujang .
air (water) naik 100% = penuh orang dekat sungai-sungai yang berdekatan , orang tunggu hujan baru mandi .
semua makanan naik harga = malaysia jadi 'negara orang kurus nak mampus' dari 'negara orang gemuk (sekarang)'
tol naik harga 100% = keluarga duduk dekat-dekat jee , nanti bila raya tak payah nak lalu highway.

hahaha , itu cuma sedikit jee , mungkin banyak lagi yang akan terjadi kalau macam macam barang naik harga , tapi itu cuma andaian je eak , hehehe

abgchoberkata :  ok juga tu kan ? boleh aku belajar jimat-cermat sikit : D

1 comment:

Aleeyaah Darn said...

sume nak naek harge.
make kite pon.
kne la pkai balik lampu myk tanah.
:3